• Slide 1

Događanja u Klubu!

Sastanci kluba:
Utorkom od 19:00 - 20:00

Stigle članske markice za 2019.
Učlanjenje: svaki utorak od 19-20 sati u prostorijama Kluba.

Visokogorska oprema za posudbu članovima: OVDJE

Izvještaj s Korzike ...
Od 23.06. - 01.07.2018. bili smo na Korzici, planinarili smo i obilazili znamenitosti otoka ... kako nam je bilo pogledajte u foto galerijama Monte Cinto 2720m OVDJE,
Paglia Orbia 2525mOVDJE,
trekking po GR20stazi OVDJE,
posjet Pisi, Bastiji, Corte, Piani i Ajaccio OVDJE.

Izvještaj s Kube ...
Kuba izvjestajfoto arhiva
od 27.04.-05.05.2018. bili smo na Kubi, posjetili smo brojne gradove i destinacije, upoznali se sa kulturom Kubanaca ... kako nam je bilo pogledajte u foto galeriji OVDJE, a zanimljivi izvještaj možete pročitati OVDJE.

Damavand 5671m
Damavand izvjestaj 1
Zastava Kluba na krovu Bliskog istoka ... izvještaj možete pročitati OVDJE, a fotogalerija OVDJE!

Najava putovanja ...

Kontaktirajte nas...

Horizont VG
Matije Slatinskog 4
Velika Gorica, HR 10410
Hrvatska
Mobile: +385 91 5064411
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
www.horizontvg.hr
vCard

Brojač posjeta

0973780

Priča s Bijelih stijena 1335m i Velike Javornice 1375m, 08.07.2012. Renato Milovski

Bijele stijene 1335m i Velika Javornica 1375m
Nedjelja, 08. srpnja 2012.

Nedjeljno jutro već nam s prvim sunčevim zrakama najavljuje lijep sunčan dan, bez puno oblaka. Tako i bi!

Gorička ekipa, nas dvanaestero, ukrcava se u autobus točno u dogovoreno vrijeme te krećemo u Zagreb po drugi dio ekipe. I tamo svi planinari spremno čekaju naš dolazak, ukrcavanje, prebrojavanje te polazak put Ogulina - Jasenaka - Begove staze (5.KM), točno na vrijeme. Put protiče u ugodnom ćaskanju uz ugodnu glazbu Narodnog radia, pauza na odmorištu "Dobra" za prvu jutarnju kavicu te nastavak puta prema našem polazištu za planinarsku turu. Na parkiralište 5. Km Begove staze dolazimo oko 10 sati, te nakon kraće pripreme krečemo planinarskom stazom prema Bijelim stijenama (1335m). Ubrzo nakon skretanja s makadama u šumu olakšanje, olakšanje  u vidu hladovine, laganog povjetarca - idealno. Nakon sat vremena dolazimo na planinarsko sklonište "Miroslav Hirtz" (Bijele stijene) na 1280m/nm gdje nas ljubazni domaćini, dežurni planinari iz PD Kapela, srdačno dočekuju, nakon kraćeg ugodnog druženja s domaćinima nastavljamo prema prvom današnjem cilju, vrhu Bijelih stijena 1335m. Nakon desetak minuta dolazimo pod stijenu gdje se do vrha, cca 20-tak metara, treba popeti rukama i nogama, no nije prestrašno, cijeli uspon je osiguran sajlom koja uvelike olakšava taj uspon. Nakon kraćih uputa, noga tu - ruka tamo - gledaj ravno..., svi kreću i dolaze na vrh Bijelih stijena 1335m bez ikakvih poteškoća. A na vrhu uživanje u pogledima kojih nije nedostajalo, slikanje u svim pozama, na kraju i nekoliko zajedničkih. No vrijeme brzo prolazi, te krećemo natrag na sklonište na Bijelim stijenama na zasluženu pauzu. Tu odmaramo, jedemo, vrijeme i dalje idealno, uz sve vručine koje su nas ovih dana okruživale, konačno možemo reći da je ovdje lagano svježe.
   Nakon poduže pauze na Bijelim stijenama krećemo na naš današnji drugi vrh Velika Javornica 1375m. Vrh se nalazi južnije od Bijelih stijena, na putu za Kolovratske stijene. Put je zanimljiv iz razloga što se po njemu ne kreće puno planinara, pa imate na nekim dijelovima dojam da hodate po netaknutoj prirodi. Na nekim mjestima se čini neprohodnim, treba se ponegdje malo provlačiti ili preskakivati preko popadalih stabala. Svakako treba i opreznije hodati, jer je staza na nekim mjestima kamena i neravna. Od Bijelih stijena do vrha Velika Javornica 1375m stižemo za cca 1:15 sati hoda. Vrh Velika Javornica 1375m je greben s više pobočnih stijena. S vrha se može vidjeti Jasenačko i Drežničko polje, Klek i Velebit, prema moru (jugozapadu) vidik zatvara greben Kolovratskih stijena. Nakon već uobičajnog slikanja, kraćeg odmora, krećemo natrag, odnosno prema Bijelim stijenama. Desetak minute prije planinarskog skloništa na Bijelim stijenama (1280m) put se desno odvaja na put kojim smo i došli, te daljnjih pedesetak minuta i stižemo do našeg autobusa.
Koje olakšanje, naročito kad skineš gojzerice, barem oni koji su imali rezervnu obuću za presvuči, takvih je bila većina, ja naravno nisam bio među tim sretnicima. Autobusom polazimo u restauraciju na jezeru Sabljaki (nedaleko od Ogulina) gdje još od jutra planiramo neki dobar obrok, slasticu ili samo hladno piće. Neki su si tijekom vožnje prema jezeru zamišljali razne plitice s hranom kako im se u 3D vrte ispred očiju :). Mi ostali iskoristili smo vrijeme za pohvale i čestitke na uspješno obavljenim usponima na dva vrha, a najviše pohvala dobio je naš najmlađi planinar, Vito 4,5 god., koji je sam bez ičije pomoći propješačio do pl. skloništa Bijele stijene i natrag pritom prateći sve markacije u šumi. Bravo Vito!
   Nakon osvježenja, u restauraciji na jezeru Sabljaki, u vidu hladnih pića, palačinki, čevapa pa do punjene teletine polazimo put Zagreba, lagano umorni ali siti i zadovoljni. U autobusu lagano svira Narodni radio, klima radi, čuje se pokoji vic i naravno kuju se planovi za nove planinarske izazove. Iza današnjeg dana ostaje album uspomena u vidu fotografija kao sjećanje na još jedan predivan izlet i druženje u ambijentu Gorskog kotara.

Dan je bio lijep, sunčan, gotovo bez oblačka, ali s puno svježine i prozračnosti, uz lagani povjetarac, idealan za planinarenje!