• Slide 1

Sastanci kluba:
Svaki utorkak
od 19:00 - 20:00

11.05.2019. sastanak putnika za Peru s početkom u 19:00 sati ...

02.07.2019. sastanak putnika za Kilimanjaro s početkom u 19:30 sati ...

Učlanjenje: svaki utorak od 19-20 sati u prostorijama Kluba.

Visokogorska oprema za posudbu članovima: OVDJE

Najava putovanja ...

Kontaktirajte nas...

Horizont VG
Matije Slatinskog 4
Velika Gorica, HR 10410
Hrvatska
Mobile: +385 91 5064411
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
www.horizontvg.hr
vCard

Brojač posjeta

1038561

10.05.2015. uspon na Cjajnik i Košutnikov turn ...

Izlet na Cjajnik i Košutnikov turn.

Izlet je bio organiziran dana 9 i 10. svibnja 2015. u Karavankama s Austrijske strane od strane PD Horizont i voditelja Renata Milovskog. Na izletu je bilo 8 planinara, 5 članova PD Horizont, 2 iz PD Kapela i 1 Velebitaš. Uz voditelja na pohod su krenuli i Ljiljana, Ana, Igor, Marinko, Ivan, Ivan i moja malenkost.

Plan ture je: Koča pod Košuto, Cjajnik, Učnik, Košutnikov turn, Koča pod Košuto.

Na put se krenulo ujutro u subotu iz Velike Gorice s dijelom putnika, dok su se drugi priključili u Zagrebu. Do doma Koča pot Košuto, koji se nalazi na 1280 m/nm, gdje smo spavali i gdje nam je bila polazna točka za sutrašnje penjanje stigli smo prije podneva. Nakon smještaja i okrijepe imamo slobodno popodne koje različito koristimo. Pojedinci odlaze u izvidnicu za sutrašnji dan, neki odmaraju u domu dok su se drugi uputili u potragu za kafićem (potraga je bila uspješna). Navečer rano spavanje (osim trojice kartaša), sutradan ustajanje u  6 h, doručak, priprema i u 7 h polazak na uspon.

Prvi dio po šumi, zatim po siparu i u 7,50 dolazimo do početka ferate pod Cjajnikom (1965 m/nv). Težina ferate je od A do D. Cjajnik je jedan zub odvojen od glavnog grebena Košute, visok 200 - 300 m. Nakon prelaska dvadesetak metara koji su bili pokriveni snijegom koji je  zatrpao početak sajle počinje ozbiljno penjanje. Penjanje do pred sam vrh je trajalo nešto manje od dva sata. Zadnji dio do samog vrha ima dva smjera različite težine. Teži dio (D) vodi okomito, dok lakši dio (C) vodi udesno po nešto lakšem putu. Hrabro se upuštamo na teži dio i evo nas na Cjajniku.Na samom vrhu postavljen je ogroman klin s karabinerom. Nakon slikanja počinje silazak. Silazak je preko ferate s južne strane koji se na jednom mjestu grana na dva dijela. Jedna „grana“ ide oko 50 m ispod Cjajnika do staze za Učnik dok nas druga „grana“ vraća na vertikalni dio koji nas je doveo do vrha. U podnožju Cjajnika nas čeka staza kojom dolazimo do Učnika. Staza dalje vodi po samom grebenu Košute kojim prolazi i državna granica između Slovenije i Austrije. Pogled sa staze je predivan, kako na austrijsku, tako i na slovensku stranu. Na slovenskoj strani u daljini vrhovi planina  pod snijegom. Hodanje po grebenu nešto manje od tri sata uz povremene pauze i evo nas na Košutnikovom turnu (2133 m/nm) na koji se prvi popeo najbolji penjač PD Horizonta. Na vrh je malo iza nas stiglo i nekoliko Slovenaca, ali sa suprotne strane. Slikanje uz križ, kratki odmor i povratak. Djelomični povratak istim putem (cca 400 – 500 m) i skretanje prema novoj ferati. Nakon kratkotrajnog spuštanja istom dolazimo do visećeg mosta (dužine 10 m) koji se nadvio iznad dubokog rascijepa. Postojala je i druga varijanta bez mosta ali mi se opet hrabro odlučujemo za težu. Prvi je krenuo Renato (oči ko tanjurići) pa za njim cure, a ako mogu one, moramo i mi ostali. Tehnike prelaska su bile različite ali je most uspješno savladan. Iza mosta nešto lakša ferata za silazak koja nas vodi do sipara. Siparom se spuštamo do šumskog puta, a njime nazad do planinarskog doma. Odmor, okrijepa i put za Zagreb i Veliku Goricu. Vrijeme je bilo odlično za penjanje. U subotu lagana krajkotrajna kiša, dok je u nedjelju bilo malo oblaka, više sunca ali ne i vrućine.

Predviđeno trajanje pohoda je bilo 8 sati i ostvarili smo ga skoro u minutu. Plan je u cijelosti ostvaren bez problema (osim pojedinačnih s donjim rubljem i nekoliko ogrebanih prstiju) ali uz zakonom dozvoljen doping (crno vino) koji su pojedinci konzumirali večer prije.

Pohvale svim sudionicima, s moje strane, i mislim da možemo biti zadovoljni pohodom,  pogotovo ako uzmemo u obzir da je prosječna dob sudionika bila cca 50 godina (jedino nam je jedan Ivan kvario prosjek). Možemo poželjeti još ovakvih zahtjevnijih izleta a mislim da bi im se Igor najviše radovao.