• Slide 1

Sastanci kluba:
Svaki utorkak
od 19:00 - 20:00

02.07.2019. sastanak putnika za Kilimanjaro s početkom u 19:30 sati ...

16.07.2019. sastanak putnika za Grčku s početkom u 19:15 sati ...

Učlanjenje: svaki utorak od 19-20 sati u prostorijama Kluba.

Visokogorska oprema za posudbu članovima: OVDJE

Najava putovanja ...

Kontaktirajte nas...

Horizont VG
Matije Slatinskog 4
Velika Gorica, HR 10410
Hrvatska
Mobile: +385 91 5064411
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
www.horizontvg.hr
vCard

Brojač posjeta

1099083

12.-13.2015. Mangart - Via Italiana ...

MANGART (12. – 13. rujna 2015.)

Mangart (2679 m) je treći najviši Slovenski vrh i četvrti po visini u Julijskim Alpama. Nalazi se na granici između Slovenije i Italije. Do Mangarta vode dva smjera; Slovenski i Talijanski. Slovenski smjer je vrlo zahtjevan i vodi kroz zapadnu stijenu. Talijanski je nešto lakši i klasificiran kao zahtjevan te vodi iznad ruba sjeverne stijene te istočno oko vrha.
Za one koji nemaju strah od visine postoji ferrata Via Italiana koja se penje dijelom sjeverne stijene te izlazi na mjesto gdje se Slovenski i Talijanski normalni put razdvajaju. Ferrata Via Italiana na mjestima se penje glatkim i okomitim stijenama dok se pod nogama tlo niti ne vidi. Glavni cilj izleta je bio popeti se na vrh Via Italianom te Talijanskim smjerom a spustiti se direktno Talijanskim smjerom.

Pošto je put dug plan je bio popeti i na Kumlehovu glavu jednom neoznačenom stazom.

Na put nas je krenulo devetero, iz različitih društava, spoj mladosti i izkustva (više iskustva nego mladosti). Na put smo krenuli u suboti ujutro i laganom vožnjom uz stanku za kavicu došli smo do Mihovog doma na Vršiću (1150 nm). Uz put smo susretali puno biciklasta i pokojeg trkača. Nakon odmora i rakitije za dobrodošlicu krenuli smo kombijem do Kuće na Gozdu (1226 nm) odakle vodi staza do Kumlehove glave. Dio po asfaltu i skretanje na šumski put. Označena staza skreče lijevo ali mi idemo desnim putem koji nije označen ali je utaban tako da je dobro vidljiv. Nakon sat vremena laganog hoda evo nas i do Kumlehove glave (1788 nm). Nismo u žurbi pa imamo sat vremena uživancije na vrhu uz pogled na okolne planinske vrhove. Vrijeme je odlično, sunčano uz temperaturu od dvadesetak stupnjeva. Lagani povratak do kombija i nazad do doma. Ručak i lagana šetnjica do Ruske crkve. Crkva je mala, drvena. Prvi put sam je posjetio u studenom 2011 god. prilikom izleta na Malu Mojstrovku (2332 nm). Šetnja uz cestu nazad do doma a cijelim putem nas prati buka motora. Za izlet smo “pogodili” vikend na koji se okupljaju motorist iz susjednih država tako da smo ih vidjeli bar stotinjak. Par partija bele i rano lijeganje jer se sutra rano kreče.

Dužina staze: 2,77 Km

Vrijeme hodanja: 1:25 - uspon

Visinska razlika: 563m (polazak sa 1211m na 1788m)

U nedjelju ustajane, doručak, spremanje i kombijem za Italiju do Belopeških jezera (929 nm). Uzimanje opreme i oko 7 pokret. Put vodi cestom pa šumom pa podnožjem planine. Put je dosta strm. Vrijeme je i dalje idealno, dovoljno toplo i sunčano bez vjetra. Uz lagani tempo dolazimo i do skloništa pred feratu. Sklonište malo ali funkcionalno, unutra 9 ležajeva. Oblačimo opremu za feratu, nadopunjujemo zalihe hladnom planinskom vodom i oko 10,30 krečemo. Raspoloženje odlično. Dvadesetak metara od početka pečina kroz koju prolazimo i izlazimo na gornji otvor. Ulaz širok, izlaz puno uži. Nastavljamo dalje i penjemo se sve više i više. Neki dijelovi su jednostavniji a neki stvarno spektakularni. Kad stojite na metalnoj šipki a ispod vas praznina kojoj ne vidite kraja srce vam jače zakuca. Na putu smo naišli i na ružu zataknutu na nosač, nismo znali jeli za nas pa smo je ostavili gdje je i bila. Nitko se ne žali, raspoloženje odlično i oko 11,30 dolazimo do kraja ferate. Nastavljamo dalje Italijanskim smjerom na kojem susrečemo puno planinara u silasku. Vrijeme se počinje kvariti, ulazimo u oblak i počinje vjetar, oblačimo jakne i nastavljamo dalje. Staza je dobra, tu i tamo koja ferata ali nije zahjevno. Držimo se za uže ali se ne kopčamo. Dolazak na vrh gdje jako puše, hladno je a vidljivost je loša. Slikanje nešto na brzinu pojedemo i povratak. Vrijeme je i dalje loše, uz jak vjetar i vidljivost je slaba što je dovelo i do skretanja s pravog puta. Prolazimo uz cestu i granične oznake. Slijedi dogovor, ponovna orijentacija i povratak na pravu stazu. Na tome gubimo oko sat vremena ali nitko se ne žali. Prelazimo na Talijansku stranu a ovdje vrijeme sasvim drugačije. Nema vjetra ni oblaka pa je odmah i toplije. Lagani silazak do skloništa ispod ferate, kratak odmor, nadopuna vode i silazak do jezera. Put poznat pa svatko ide svojim tempom tako da se i kolona rastegla. Do kombija je i posljednji član ekipe došao do 17,00 sati. Spremanje stvari i put, uz jedno stajanje za klopu, za Zagreb.

Mangart: 2679 m

Dužina staze u usponu: 8,32 km

Visinska razlika u usponu: 1750 m

Vrijeme uspona: 5:15 min sa svim pauzama

Za cijelu turu nam je trebalo oko 10 sati.

Ferata je odlično postavljena i preporučio bi je svakome tko nema strah od visine. Usijeci u stijene, željezni dijelovi, saila (čelično uže) postavljeni na pravom mjestu. Saila s kratkim dijelovima (gusta učvršćenja) tako da nema opasnosti od eventualno dugog pada. Samo na jednom dijelu saila zamijenjena običnim užetom.