• Slide 1

Sastanci kluba:
Svaki utorkak
od 19:00 - 20:00

11.05.2019. sastanak putnika za Peru s početkom u 19:00 sati ...

02.07.2019. sastanak putnika za Kilimanjaro s početkom u 19:30 sati ...

Učlanjenje: svaki utorak od 19-20 sati u prostorijama Kluba.

Visokogorska oprema za posudbu članovima: OVDJE

Najava putovanja ...

Kontaktirajte nas...

Horizont VG
Matije Slatinskog 4
Velika Gorica, HR 10410
Hrvatska
Mobile: +385 91 5064411
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
www.horizontvg.hr
vCard

Brojač posjeta

1039080

21.-22.11.2015. Storžič 2132m ...

Storžič 2132m, 21.-22.11.2015.

Sroržič, pravi Alpski ljepotan, stožastog oblika, oduvijek je plijenio pažnju zaljubljenika gora, posebno visokogoraca. Obzirom da je sa sjevernih strana dosta nepristupačan, te gotovo svi sjeverni pristupi su rangirani kao "zelo zahtevni putevi", a kad k tome dodamo snijeg, ne treba puno govoriti o atraktivnosti takvog visokogorskog uspona. No krenimo redom ...

Grupa od jedanaest visokogoraca, gotovo svi članovi PK Horizont VG, krenula je 21.11.'15. u poslijepodnevnim satima put Slovenije, u podnožje Kamniško - Savinjskih Alpi. Krenuli smo unajmljenim kombijem i jednim osobnim vozilom. Današnji plan bio je dovesti se do Doma pod Storžičem (1123m), udobno se smjestiti u zagrijani dom, guštati u jelu i piću, te ponešto saznati od vodiča o sutrašnjem usponu ... no da ne bi bilo sve tako idilično potrudio se snijeg koji je noć prije i taj dan padao i napadao u tolikoj mjeri da su oba vozila zaglavila cca 1,5Km prije doma. Oba vozila bila su opremljena zimskom opremom no obzirom na količinu snijega i uspon "gozdne" ceste to očito nije bilo dostatno. Nadobudno smo gurali kombi, čak su i žene demonstrirale vozačke sposobnosti, ipak je lakše gurati kombi od 3t sa vozačicom 30Kg lakšom od muškog vozača ... no ta teorija u praksi nije zaživjela, možda je vozačica još uvijek bila preteška  :). O iskustvu stavljanja lanaca na "gozdnoj" cesti u dubokom snijegu, po mraku ... hm, hm ... mislim da je to priča za neku drugu priliku ... drugi put, samo ću reći da smo nakon otprilike 2 sata dogurali oba vozila do doma.

Dakle već sam spomenuo, u domu smo se udobno smjestili, guštali u jelu i piću, provjerili opremu, saznali sve detalje od vodiča o sutrašnjem usponu i kako tko ... uglavnom većina se odlučila za počinak.

Nedjelja, oko 7 sati ujutro, vani mrak, hladno a mi ... veselo se slikamo ispred doma prije polaska. Prvih sat vremena prošlo je uglavnom u strmom usponu - prilazu sjevernoj stijeni Storžiča - 5. žrelu, prteći pritom snijeg ispred nas. Stavljamo na sebe potrebnu visokogorsku tehničku opremu i hrabro nastavljamo dalje, put nas uglavnom strmo vodi po gotovo okomitoj stijeni mjestimično osiguranoj sajlama. Već u prvim koracima je bilo vidljivo da su male šanse da dosegnemo vrh, obzirom da smo ispred sebe razgrtali mjestimice i po metar snijega ne bi li napipali čvrsto gazište. Sajle nam ovaj puta nisu bile od koristi, po njima su se rukavice sklizale kao po bob stazi, jedini saveznik bio nam je cepin, ali na današnjem usponu to nije bilo dovoljno. Cijelo vrijeme se pazilo na maksimalnu sigurnost, te nakon cca 3 sata nailazimo na nepremostivu prepreku, naišli smo na prećenje jedne provalije gdje se zbog velikih nanosa snijega to nije moglo (čitaj preopasno). Na nečiju radost :), a nečiju žalost vodič je donio odluku da se dalje ne može te se istim utvrđenim putom vraćamo u bazu. No uprkos svemu, dan nije propao, kvalitetno smo proveli 6 sati na terenu vježbajući visokogorske tehnike penjanja u zimskim uvjetima, usvajajući nova znanja, ponavljanju i prisjećanju već usvojenih vještina ...

Povratak u dom bio je brži, možda iz razloga što smo znali da je dobro zagrijan, a ima i hrane ... . Nakon odmora, okrijepe, pakiranja stvari planiramo povratak za Zagreb, pada odluka da ipak svratimo u pizzeriju u Tržiću na dodatnu okrijepu. Daljnji put do Kuće protekao je uglavnom u ugodnom drijemanju, ćaskanju ...

Kući se vraćamo ispunjeni novom energijom, bogatiji za uspomene s još jednog lijepog planinarenja u dobrom društvu uz obećanje Storžiču da ćemo mu se vratiti!