• Slide 1

Sastanci kluba:
Svaki utorkak
od 19:00 - 20:00

02.07.2019. sastanak putnika za Kilimanjaro s početkom u 19:30 sati ...

16.07.2019. sastanak putnika za Grčku s početkom u 19:15 sati ...

Učlanjenje: svaki utorak od 19-20 sati u prostorijama Kluba.

Visokogorska oprema za posudbu članovima: OVDJE

Najava putovanja ...

Kontaktirajte nas...

Horizont VG
Matije Slatinskog 4
Velika Gorica, HR 10410
Hrvatska
Mobile: +385 91 5064411
Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
www.horizontvg.hr
vCard

Brojač posjeta

1045325

27.-28.05.2016. Austrija: Cjajnik 1965m – Košutnikov turn 2133m, via ferrata

Cjajnik 1965m i Košutnikov turn 2133m

Skoro jedno vjenčanje i četiri sata dobre zabave ... tako bih ukratko opisao odličan dvodnevni izlet u Karavanke ...

No krenimo redom, kako to obično biva u zadnje vrijeme, visokogorska ekipa sastavljena od raznih klanova, uvijek spremna na razne nepodopštine, hrabro se uputila na dvodnevno planinarsko druženje ne sluteći kakve su možebitne posljedice ovakvog druženja, pogotovo ako si iz suparničkog klana. Tako je nas 12-tero, tri damice i 9 macho men-a, prvi dan po planu došlo do parkinga Ljubelj. Nakon kraće pripreme brzim korakom smo došli do doma na Zelenici, trebalo nam je točno 52 minute, zatim nakon kraćeg odmora i okrijepe krećemo na športnu ferratu Spodnji Plot 1682m. Poučeni vlastitim iskustvom neki članovi su naučili redoslijed slova i dobro upamtili da je E iza D, a to u praksi znači je je broj E teži od D (čitaj D= difficult, E= extreme) tako da su ovaj puta neki pojedinci zauzeli čvrsti stav oko toga i nikako se to nije moglo promijeniti. No u šarolikoj ekipi pronašla se tu i jedna dama i man, koji u praksi primjenjuju penjanje na stijeni, tako da su sa upitnikom slušali sve lovačke priče koje smo im mi ispričali tijekom vožnje. Naravno njihovo iskustvo je bilo ipak presudno te nakon izvida terena  odlučuju se za školski smjer opss ... športni smjer E i bez većih problema nama ostalima nabijaju komplekse. Naravno pod dojmom viđenoga još na vrhu pada mušketirska zakletva: prvi slijedeći puta kada dođemo na zelenicu penje se smjer E i točka!

Taj dan smo još malo odmarali na Zelenici, zatim laganim korakom do kombija. Sada nas je čekalo cca 25 Km i cca 1 sat vožnje do „Koschuta Haus“, privatnog planinarskog doma smještenog sa sjeverne strane ispod strmih litica Karavanki. Pogled iz koče puca od desno vrha Cjajnik 1965m  pa  lijevo preko Košuta grebena sve do vrha Košutnikov turn 2133m ... predivno, neprocjenjivo. Koča odlično opremljena, klopa, tuš, dvokrevetne sobe ... vrhunski smještaj, naravno i cjena je vrhunska, cijena noćenja 28€. Obzirom na sutrašnji dan, a i pravila doma povečerje je bilo oko 21:30, ipak treba odmoriti tijelo i dušu za sutrašnju zahtjevnu turu. Iako su neki usnuli u uvjerenju da dio klana izbjegava sučeljavanje u beli, objašnjenje iz suparničkog klana ipak je malo drugačije, naravno da se ne radi o izbjegavanju već suprotno, ostavlja se suparnicima još malo vremena prvenstveno kako bi uživali u jednoj i jedinoj pobjedi koja se dogodila pod čudnim okolnostima o kojima neću ovom prilikom ... a i svako dodatno uigravanje dobro će im doći. I tako u pokušaju spavanja prije povečerja našla se tu i jedna nervozna Austrijanika, koja je pokušala svoje nezadovoljstvo našom bukom pretvoriti u  međudržavni incident, kažem pokušala jer i mi konja za trku imamo ... naša hrabra dama na njezinom jeziku brzo ju je ušuškala tako da se gospođa Austrijanka više nije javljala. I tako sat po sat brzo dođe jutro, neki su spavali više – neki manje, neke je pekla savijest no što je tu je idemo dalje ...

Točno u 7:09 krećemo na zanimljivu ali zahtjevnu turu. Put nas vodi prvo strmim siparom do  početka – ulaza u ferratu kojom se penjemo na vrh Cjajnik 1965m. Ferrata Cajanika ocjenjena je ocjenama C i D i spada među najteže ferrate u Austriji, preporučena je samo fizički dobro spremnim planinarima, npr. kao što smo bili mi :). Za uspon do vrha trebalo nam je ukupno od doma 3:15 min. što osobno smatram da je to odlično vrijeme za grupu od 12 planinara. Sam uspon protekao je bez ikakvih poteškoća, naravno svi smo se složili da je uspon zahtjevan i težak, ali mi smo fizički bili spremni za taj izazov, što se tiče atmosfere, izmemeđ klanova i nije bilo nekih događanja, obzirom da je bilo jutro, neispavanost kod nekih ... a i bili smo dosta razdvojeni u smjeru.

Nakon vrha Cjajnika 1965m ferratom se spuštamo prema grebenu Košute, zatim se dosta zahtjevnim kulouarom  penjemo na greben Košute, te grebenskim putem oprezno gazimo prema vrhu Košutnikov turn 2133m, kažem opreznim korakom jer je veći dio puta sa lijeve strane izložen provaliji, a ni desna strana ne ulijeva preveliku sigurnost zbog svoje strmine. Kako prolaze sati tako to i na nama ostavlja traga tako da već prilično istrošeni stižemo na vrh Košutnikov turn 2133m. Na vrh smo došli točno u 13:30. Unutar desetak minuta skupila se cijela ekipa, te smo odlučili tu napraviti dužu pauzu za odmor i okrijepu. Kako to u ljudi obično biva, nakon par zalogaja raznih proizvoda snaga se vraća, raspoloženje podiže i tako počinju među klanovske verbalne borbe ... e tu sada dolazimo do uvodne rečenice ovog članka, jedan odvažan planinar – visokogorac odlučio je za istač zaprositi našu damicu, koja je možda nesvjesno netom prije izjavljivala kako traži ženika ... e sad se već razvila ozbiljna situacija, počelo se s planiranjem cijelog ceremonijalnog obreda, križ je tu (križ na vrhu) ... svečenik može biti i vodič (kao kapetan na brodu), za kumove se izabiru imućniji planinari, za svatove nas je bilo sasvim dovoljno ... i eto ti svatova. Kako ne bih ugrozio ovu krhku ljubav  u povojima moja svatovska priča će ovdje stati, mogu samo dodati da su slijedećih četiri sata raspoloženje i zezancija došli do točke ključanja ... barem za nas svatove.

I tako u veselom tonu smo se spustili ferratom u dolinu, te zahtjevnom stazom do doma. Ovaj poduhvat je trajao 9:15 sati, visinske razlike smo prošli nešto više od 1400 metara. Na domu nam je ostalo dovoljno vremena za okrijepu i odmor i sad već svježi jurimo u Zagreb. Sve u svemu još jedan odličan izlet u odličnom društvu!